Käyttöehdot

1. Yleiset ehdot

1.1. Näitä Nordista-verkkokaupan (jäljempänä: Verkkokauppa) käyttöehtoja (jäljempänä: Ehdot) sovelletaan kaikkiin ostoksiin, jotka tehdään Nordista-verkkokaupassa osoitteessa https://www.nordista.eu/kayttoehdot. Tuotteiden myyjä on NORDISTA OÜ (jäljempänä: Myyjä), yritystunnus 12711752, sähköposti info@nordista.eu. Ehdot määrittävät Asiakkaan (jäljempänä: Asiakas) ja Myyjän väliset oikeudet ja velvollisuudet verkkokaupan kautta tehdyissä kaupoissa.

1.2. Myyjä pidättää oikeuden muuttaa ja päivittää käyttöehtoja yksipuolisesti julkaisemalla uudet ehdot verkkosivuillaan osoitteessa https://www.nordista.eu/kayttoehdot. Jos Asiakas on tehnyt tilauksen ennen ehtojen muutoksen voimaantuloa, sovelletaan tilaukseen niitä ehtoja, jotka olivat voimassa tilauksen tekohetkellä.

1.3. Asiakkaalla on mahdollisuus tallentaa, tulostaa ja säilyttää käyttöehdot ennen ostoksen tekemistä. Ostamalla tuotteita verkkokaupasta Asiakas hyväksyy nämä ehdot kokonaisuudessaan.

1.4. Näiden ehtojen lisäksi verkkokaupasta tehtäviin ostoksiin sovelletaan Viron voimassa olevia lakeja.

2. TILAUKSEN TEKEMINEN

2.1. Tilauksen voi tehdä Nordista-verkkokaupassa joko rekisteröityneenä asiakkaana kirjautumalla sisään tai anonyyminä asiakkaana.

2.2. Asiakas valitsee verkkokaupasta haluamansa tuotteet ja lisää ne ostoskoriin.

2.3. Asiakas valitsee tilaukselle sopivan toimitustavan ja -paikan.

2.4. Asiakas vahvistaa ostoskorin sisällön ja maksaa tilauksen Myyjän tarjoamien maksupalveluiden kautta. Ennen maksamista Asiakas tarkistaa, että laskun tiedot vastaavat hänen toiveitaan.

2.5. Maksun suorittamisen jälkeen Asiakkaan tulee klikata linkkiä “Palaa myyjän sivulle”.

2.6. Myyjä lähettää asiakkaalle sähköpostitse vahvistuksen ja laskun tilauksen vastaanottamisesta sekä maksun kirjautumisesta.

2.7. Myyntisopimus Myyjän ja Asiakkaan välillä astuu voimaan, kun tilauksen koko maksusumma on kirjautunut Myyjän tilille.

2.8. Tuotteista, joita ei voida toimittaa, Myyjä palauttaa Asiakkaalle maksun viimeistään kolmen arkipäivän kuluessa.

3. TUOTTEEN HINTA JA MAKSUTAVAT

3.1. Kaikkien Nordista-verkkokaupassa myytävien tuotteiden hinnat on ilmoitettu euroina, ja ne sisältävät Viron 22 % arvonlisäveron.

3.2. Asiakas maksaa tilauksen ennakkoon täyden tuotteen hinnan sekä toimituskulut. Maksu suoritetaan Verkkokaupan ulkopuolella turvallisessa ympäristössä – pankkilinkkimaksut hoidetaan kyseisen pankin turvallisessa ympäristössä ja luottokorttimaksut turvallisessa ympäristössä. Myyjällä ei ole pääsyä Asiakkaan pankki- tai luottokorttitietoihin.

3.3. Maksu voidaan suorittaa Nordista-verkkokaupassa käyttämällä pankkilinkkejä, tai listattuja luottokortteja. Tilauksen kokonaishintaan voi lisäksi tulla palvelumaksu Asiakkaan ja pankin tai luottokortin myöntäjän välisen sopimuksen ehtojen mukaisesti.

4. TUOTTEEN VASTAANOTTAMINEN

4.1. Tuotteet voidaan toimittaa ITELLA Smartpostin tai DPD:n noutopisteeseen.

4.2. Toimitusaika riippuu tuotteen saatavuudesta. Jokaisen tuotteen kohdalla ilmoitetaan, lisätäänkö toimitusaika vai onko kyseessä varastossa oleva tuote. Mikäli toimitus viivästyy, Asiakasta informoidaan tästä. Myyjä sitoutuu toimittamaan tuotteet Asiakkaalle tuotteen kuvauksessa ilmoitetussa ajassa. Asiakas hyväksyy, että poikkeustapauksissa (kuten ylivoimaisen esteen vuoksi) toimitus voi viivästyä. Jos tuotteen ilmoitettu toimitusaika ylittyy, Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus ja vaatia maksun palautusta.

4.3. Tuotteen vastaanottaminen pakettiautomaatista

4.3.1. Mikäli Asiakas valitsee toimitustavaksi ITELLAn tai Omnivan pakettiautomaatin, lisätään toimituskulut tuotteen hintaan ITELLAn tai Omnivan hinnaston mukaisesti. Jos tilauksen arvo ylittää 100 €, toimituskuluja ei peritä.

4.3.2. Tuote toimitetaan pakettiautomaattiin ITELLAn tai Omnivan palveluehtojen ja aikataulujen mukaisesti.

4.3.3. Asiakkaalle ilmoitetaan tuotteen saapumisesta pakettiautomaattiin tekstiviestillä, joka sisältää yksilöllisen koodin automaatin luukun avaamiseen.

4.3.4. Myyjä ei vastaa Asiakkaalle aiheutuneista vahingoista, jos pakettiautomaatin yksilöllinen koodi joutuu kolmannen osapuolen haltuun syistä, jotka eivät johdu Myyjästä, ja tuotteen vastaanottaa tällainen ulkopuolinen taho.

4.3.5. Mikäli Asiakas ei nouda tuotetta pakettiautomaatista säilytysajan kuluessa, Myyjä katsoo, että Asiakas on perunut tilauksen. Myyjä palauttaa ostosumman ja toimituskulut viipymättä, mutta viimeistään 14 kalenteripäivän kuluessa samalle tilille, jolta maksu tehtiin.

4.4. Tuotteen tarkastus

4.4.1. Asiakkaan on tuotteen vastaanoton yhteydessä avattava pakkaus varoen vahingoittamatta tuotetta tai sen pakkausta. Mikäli Asiakas vahingoittaa pakkausta huolimattomuudellaan, ja pakkaus olisi voitu avata vahingoittamatta, Myyjällä on oikeus vaatia korvausta aiheutuneista vahingoista. Jos pakkausta ei ole mahdollista avata rikkomatta sitä, Asiakas ei vastaa pakkausvahingoista.

4.4.2. Mikäli Asiakas huomaa vastaanottaessaan, että tuote on virheellinen, väärä tai ei ole saapunut hyvässä kunnossa ja suljetussa pakkauksessa, hänen on viipymättä ilmoitettava asiasta Myyjän asiakaspalveluun.

4.4.3. Myyjä vastaa tuotteen turvallisuudesta kuljetuksen aikana. Kun Asiakas on vastaanottanut tuotteen, vastuu tuotteen vahingoittumisesta tai katoamisesta siirtyy Asiakkaalle.

5. ASIAKKAAN HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELY

5.1. Myyjä käsittelee Asiakkaan antamia henkilötietoja ja ostotietoja henkilötietojen suojaa koskevan lainsäädännön mukaisesti vain siinä laajuudessa kuin on tarpeen Asiakkaan verkkokaupassa tekemän tilauksen täyttämiseksi. Myyjä ei luovuta Asiakkaan henkilötietoja kolmansille osapuolille, paitsi kuljetuspalvelun tarjoajalle siinä määrin kuin on tarpeen tuotteen toimittamiseksi Asiakkaalle.

5.2. Myyjällä ei ole pääsyä Asiakkaan pankkitietoihin, kun maksut suoritetaan verkkopankin kautta.

6. TUOTTEEN PALAUTTAMINEN, SOPIMUKSESTA PERUUTTAMINEN JA RAHANPALAUTUKSET

6.1. Asiakkaalla on oikeus peruuttaa sopimus ilmoittamatta syytä 14 kalenteripäivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta (tai ilmoituksen vastaanottamisesta, että tuote on saapunut SmartPOST- tai DBD-noutopisteeseen), paitsi jos tuotteessa ilmenee virheitä (ks. kohta 7).

6.2. Palauttaakseen tuotteen Asiakkaan tulee täyttää sopimuksen peruutuslomake ja toimittaa se Nordista OÜ:lle ottamalla yhteyttä osoitteeseen info@nordista.eu.

6.3. Asiakkaan on palautettava tuote Myyjälle viimeistään 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksen lähettämisestä. Palautuskulut laadukkaiden tuotteiden osalta ovat Asiakkaan vastuulla, ja palautussummasta vähennetään kuljetuskustannukset kuljetusyrityksen hinnaston mukaisesti. Mikäli palautetaan väärä tai viallinen tuote, Myyjä sitoutuu ottamaan tuotteen takaisin ja korvaamaan sen vastaavalla sopivalla tuotteella. Jos sopivaa korvaavaa tuotetta ei ole saatavilla, Myyjä palauttaa Asiakkaalle maksun mahdollisimman pian, mutta viimeistään 14 arkipäivän kuluessa.

6.4. Asiakas voi käyttää peruutusoikeuttaan, jos tuote on käyttämätön (tuotteen sopivuutta saa kokeilla ja siihen saa tutustua) ja vahingoittumaton. Suosittelemme, että kaikki palautettavat tuotteet toimitetaan kerralla. Palautukseen liittyvät suorat kulut ovat Asiakkaan vastuulla. Tuote tulee palauttaa alkuperäisessä kuljetuspakkauksessa.

6.5. Sopimuksen peruuttamisoikeutta ei sovelleta tuotteisiin, joita niiden luonteen vuoksi ei voida palauttaa. Palautus hyväksytään vain täytetyn peruutuslomakkeen kanssa.

6.6. Jos Asiakas peruuttaa sopimuksen, Myyjä palauttaa Asiakkaalle ostosumman sekä toimituskulut viipymättä, mutta viimeistään 14 kalenteripäivän kuluessa siitä, kun peruutusilmoitus on vastaanotettu. Maksu palautetaan samalle tilille, jolta ostos on maksettu.

6.7. Mikäli Asiakas on tahallisesti tai huolimattomuudellaan vahingoittanut tai rikkonut palautettavaa tuotetta, Myyjällä on oikeus vaatia Asiakkaalta korvausta aiheutuneesta vahingosta.

7. REKLAMAATIOT JA VASTUU

7.1. Myyjä vastaa tuotteessa ilmenevistä virheistä kahden vuoden ajan siitä, kun tuote on luovutettu Asiakkaalle. Kuluttajakaupassa oletetaan, että yhden vuoden kuluessa tuotteen luovutuksesta ilmennyt virhe on ollut olemassa luovutushetkellä, ellei tämä oletus ole ristiriidassa tuotteen tai vian luonteen kanssa. Asiakkaan on ilmoitettava Myyjälle tuotteessa ilmenneestä virheestä viimeistään kahden kuukauden kuluessa sen havaitsemisesta tekemällä reklamaation.

7.2. Asiakasta suositellaan tekemään reklamaatio sähköpostitse osoitteeseen info@nordista.eu. Reklamaatiossa tulee mainita Asiakkaan nimi ja yhteystiedot, reklamaation päivämäärä, tuotteessa havaittu vika sekä esitetty vaatimus. Lisäksi reklamaatioon on liitettävä ostotodistus. Verkkokauppa vastaa Asiakkaan reklamaatioon kirjallisesti tai muussa todennettavassa muodossa 15 päivän kuluessa.

7.3. Myyjä ei vastaa vahingoista tai muista seurauksista, jotka johtuvat Asiakkaan antamista virheellisistä tiedoista tilauksen yhteydessä, mukaan lukien viivästykset toimituksessa, mikäli ne johtuvat olosuhteista, joihin Myyjä ei ole voinut vaikuttaa.

7.4. Myyjä ei vastaa vahingoista, jotka johtuvat tilatun tuotteen väärinkäytöstä.

7.5. Myyjä ja Asiakas pyrkivät ratkaisemaan mahdolliset erimielisyydet neuvotteluteitse. Mikäli sovintoon ei päästä, Asiakkaalla on oikeus saattaa asia kuluttajansuojaviranomaisen tai kuluttajariitalautakunnan (Pronksi 12, Tallinna 10117, www.komisjon.ee) käsiteltäväksi tai viedä asia Tarton käräjäoikeuteen. Lisäksi Asiakkailla on mahdollisuus käyttää Euroopan unionin sähköistä riidanratkaisualustaa (ODR, Online Dispute Resolution) osoitteessa http://ec.europa.eu/odr verkkokauppaan liittyvien reklamaatioiden ratkaisemiseksi.

7.6. Verkkokauppa vastaa Asiakkaan esittämään reklamaatioon kirjallisesti tai muussa todennettavassa muodossa 15 päivän kuluessa.

8. VASTUU

8.1. Myyjä ja Asiakas ovat vastuussa toisilleen näiden käyttöehtojen rikkomisesta aiheutuneista vahingoista Viron tasavallan voimassa olevan lainsäädännön määrittelemissä tapauksissa ja laajuudessa.

8.2. Myyjän vastuu rajoittuu tuotteen myyntihintaan.

8.3. Asiakas sitoutuu käyttämään verkkokaupan palvelua ainoastaan lain ja hyvien tapojen mukaisiin tarkoituksiin.

9. TIETOSUOJAKÄYTÄNTÖ

9.1. Asiakas antaa Myyjälle selkeän ja tietoon perustuvan suostumuksensa henkilötietojensa käsittelyyn.

9.2. Myyjän tietoon tulevat henkilötiedot tallennetaan asiakasrekisteriin, ja niitä käytetään myyntipalvelujen tarjoamiseen sekä tuotteiden tarjoamiseen Asiakkaalle.

9.3. Myyjä säilyttää Asiakkaan antamat yhteystiedot ja tiedot tehdyistä ostoksista ostotapahtuman aikana. Näitä tietoja käsitellään luottamuksellisesti ja käsitellään henkilötietojen suojaa koskevan lainsäädännön mukaisesti. Henkilötiedot, jotka ovat tarpeellisia tuotteiden toimittamiseksi Asiakkaalle, luovutetaan kuljetuspalvelua tarjoavalle yritykselle.

9.4. Myyjä voi käyttää Asiakkaan henkilötietoja lähettääkseen tietoa erikoistarjouksista ja kampanjoista sähköpostitse vain, jos Asiakas on antanut tähän nimenomaisen suostumuksensa.

9.5. Asiakkaan ja pankkien sekä korttimaksupalvelukeskuksen välinen tietoliikenne on salattu, mikä varmistaa Asiakkaan henkilötietojen ja pankkitietojen turvallisuuden. Maksutapahtumat suoritetaan verkkokaupan ulkopuolella, kyseisen pankin tai palveluntarjoajan turvallisessa maksujärjestelmässä. Verkkokaupalla ei ole pääsyä Asiakkaan pankki- tai luottokorttitietoihin. Henkilötietoja käsittelee Nordista OÜ.

10. ASIAKASPALVELU

10.1. Jos sinulla on kysyttävää tai huolenaiheita, ota rohkeasti yhteyttä meihin. Pyrimme auttamaan sinua kaikilla mahdollisilla tavoilla. Soita numeroon +372 740 4444 tai kirjoita meille sähköpostitse osoitteeseen info@nordista.eu.

Mukavia ostoshetkiä toivottaa,
Nordistan tiimi
Shopping Cart